צביעת מתכות – צביעת קונסטרוקציה

בעת צביעת מתכות שונות  יש דברים שצריך לקחת בחשבון כדי להשיג תוצאות איכותיות.

1. הכנה מראש:

לפני שמתחילים בצביעה, המשטח חייב להיות נקי משמנים, לכלוך וחלודה . חייב לבצע הכנת שטח לתשתית הכוללת ניקוי חול או ניקוי מכאני  השלב הזה חשוב כדי לתמוך באחיזת הצבע ולמניעת חלודה מתמשכת.

2. סוגי המתכות:

הצבעים משתנים בהתאם לסוג המתכת. למשל, ברזל שחור דורש תהליך מורכב שכלול חיבור חזק בין הברזל למערכת הצבע, בעוד אלומיניום ופח דורשים התעסקות מיוחדת.

3. לחות ותנאי אקלים:

בישראל, הלחות הגבוהה יכולה לגרום לחלדה מואצת.

במפעלים יש לקחת בחשבון שישנה אווירה קורוזיבית , כימית ומליחות אשר פוגעים במתכת ולכן יש צורך בציפוי והגנה.

4. אבטחת תוצאות:

כדי להגיע לתוצאות איכותיות, חשוב לצבוע בצורה מדויקת ומקצועית, לפי ההנחיות המתאימות עבור סוג המתכת וסוג הציפוי.

התרוממות שכבות קודמות: התרוממות של שכבות קודמות בצביעה יכולה לגרום לקרעים ולפגמים בשכבת הצבע העליונה. היא נגרמת כאשר שכבה תחתונה מתייבשת מהר מדי ושכבה עליונה מתלבשת עליה. יש לנקות את האזור הפגוע ולצבוע מחדש.


טיפול בפילם יבש

חשוב להקפיד על איכות הפילם היבש בתהליך הצביעה כדי להבטיח שהתוצאה תהיה מקצועית וכדי להאריך את תוחלת חיי הצבע. להלן כמה אתגרים נוספים שעשויים להגיע עם פילם יבש:

1. פיצוצים וסדקים: היווצרות סדקים בשכבת הפילם יכולה להביא לחשיפת התשתית ולהפצת קורוזיה. זה קורה כאשר הפילם היבש חווה שינויי חום קיצוניים או לאחר שימוש בשכבות צבע שאינן מתאימות למצב האקלים או בניגוד להוראות היצרן. אם זה המצב, יש להסיר את שכבת הצבע הסדוקה ולצבוע מחדש.

2. קורוזיה (חלודה): החלודה היא תופעה שחשוב לטפל בה. היווצרות החלודה מתחילה בנקודות התורפה של פילם הצבע. זה יכול לקרות בשל אי-רציפות ועוביים נמוכים מהנדרש או בשל חדירת מים מתחת לפילם. אף שאי אפשר למנוע את הקורוזיה לחלוטין, אפשר להאריך את חיי הצבע על ידי תהליך צביעה תקין שכולל הכנת פני השטח והתאמת מערכות הצבע לאקלים המסוים.

3. קילופי צבע: עשוי להתרחש עקב חלודה רופפת שלא טופלה כראוי או לכלוך ושמנים. כאשר זו התופעה, יש להסיר את שכבות הצבע והחלודה הרופפות, לנקות את השטח מכלוך, אבק ושמנים, ולצבוע מחדש בהמרטון.


צביעת ברזל

ברזל הוא מתכת נפוצה ביותר והוא משמש במגוון תעשיות, כולל תעשיות כבדות כמו בנייה, מכונות, וכלים. ברוב המקרים, הברזל נשמר בצבעו המקורי (כסוף), אך במקרים מסוימים, נצבע לצורך התאמה ואסתטיקה.

מספר עקרונות והכוונות לצביעת ברזל:

1. תכונות הברזל: ברזל חווה קורוזיה (חלודה) במגע עם אוויר ומים. יש להגן עליו. הצבע הנבחר יכול לשמש גם כמגן נוסף .

2. צבע ייעודי לברזל: חברות צבעים מייצרות צבעים מיוחדים לברזל שיכולים להתמודד עם האתגרים הספציפיים של המתכת הזו, כולל התחמצנות וחשיפה לגורמים סביבתיים. צבע מתאים יחדור לברזל, יעצור את הקורוזיה, וישאר גמיש כך שלא יתקלף בקלות.

3. תדירות צביעה: התדירות שבה יש לצבוע את הברזל תלויה במגוון גורמים, כולל השימוש הספציפי והתנאים הסביבתיים. אם הצבע מותאם לברזל יש סיבה לקוות שהוא יחזיק לשנים רבות.


להתייעצות מקצועית…

פרו-טקט מציעה פתרונות לבעיות אחזקה שונות במגוון תעשיות. 

נותנת מענה על שלל בעיות שניתן למצוא במפעלים שונים כמו: תקיפה כימית, ארוזיה, קורוזיה, קויטציה, אטימה של נזילות הן בבטון והן במתכת, שיקום וציפוי חלקי מתכת שנתקפו (מכלולים להולכת נוזלים), צביעת קונסטרוקציה (גם כאשר היא חלודה ורטובה), שיקום בטון וציפויי הגנה (מאצרות, שטחי ייצור ואחסון, בתי מלאכה), ציפויים פנימיים וחיצוניים למכלים ועוד…

פרו-טקט מייבאת את הפולימרים מחברת ENECON בארה"ב קרוב לעשר שנים, אשר מייצרים את החומרים בצורה קפדנית ביותר.

בשנים האחרונות, כתוצאה מדרישת מפעלים למתן פתרונות עמידים כנגד תקיפת כימיקלים אגרסיביים במיוחד וכן בתנאי טמפרטורות גבוהות, התחילה לייבא ציפויים ייחודיים של חברת CHEMCO מסקוטלנד אשר להם מוצרים שעונים לדרישות המיוחדות.

בנוסף לחומרי הציפוי להם עמידות בפני כימיקלים ועמידות בפני קורוזיה, ליצרן פתרונות ייחודיים נוספים כגון: חומרים ליישום תחת מים עם עמידות לאורך זמן, ציפויים סבילי שטח (אשר אינם מצריכים הכנת פני שטח מעמיקה), ציפוי חלקי מתכת גם בתנאי רטיבות, ציפויים עמידים בטמפ' גבוהות במיוחד.

כתוצאה ממהלך זה הרחיבה פרו-טקט את סל המוצרים ואת מגוון הפתרונות שיכולה להעניק ללקוחותיה.

פרו-טקט מציעה ללקוח ביצוע עבודות בבית מלאכה על ידי צוות מקצועי ומיומן בעל ניסיון בניקוי חול, שיקום, ציפוי, וכו'…

וזאת בנוסף לביצוע עבודות שיקום וציפוי בשטח על משטחי בטון וחלקי מתכת תוך הקפדה על רמת ביצוע גבוהה.

כמו כן, בפרו-טקט מבצעים גם  עבודות איטום והגנה על גגות תוך שימוש עם מגוון חומרים המעניקים פתרונות לאורך זמן, איטומים כגון יריעות ביטומניות, יריעות PVC, התזת פוליאורייה ועוד…

בפרו-טקט מבצעים גם שיקום וציפוי הגנה על מיכלים, ציפוי פנימי וחיצוני לאיטום והגנה מפני נוזל פנימי, הגנה מפני קורוזיה ועמידות  UV.


פרו-טקט מבצעת את העבודות במשך שנים באמצעות אנשי מקצוע בעלי ותק וניסיון רב בתעשייה. 

צוות עבודה אחראי, נמרץ, מיומן ומקצועי המבצע עבודות בצורה הטובה ביותר לשביעות רצון הלקוח.

בפרו-טקט לא מותרים על איכות, שירות ואמינות!

להתייעצות מקצועית ניתן ליצור קשר במספר הטלפון: 052-3420042.

שתפו אחרים:

מאמרים נוספים

דילוג לתוכן